Handelsbetingelser

PERSONLIGE OPLYSNINGER :
Ingen personlige oplysninger der registreres hos Ergo Kontorindretning, bliver på noget tidspunkt overdraget, solgt eller gjort tilgængelige for tredjemand. Alle informationer opbevares på betryggende vis, og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere hos Ergo Kontorindretning
Shopsystemet anvender såkaldte cookies til styring af indholdet i indkøbsvognen. En cookie er blot betegnelsen for en fil som gemmes på din egen PC. Vi benytter disse cookies til at genkende dig og for eksempel huske, hvilke varer der er i indkøbsvognen når du handler online hos Ergo Kontorindretning. Det er desuden muligt at bede systemet gemme egne adresseoplysninger til næste besøg . ønsker man på et senere tidspunkt at slette disse informationer, kan dette ske via browserindstillingerne. I Internet Explorer sker det eksempelvis via menuen "Funktioner" og menupunktet "Internetindstillinger".

Under et køb udbeder vi os navn, adresse, telefonnummer og emailadresse. Disse informationer bruges udelukkende til behandling af ordren. Informationerne transmitteres og lagres elektronisk på ukrypteret form, og gemmes i 5 år, jf. bogføringsloven.
Desuden registrerer vi IP-adressen hvorfra evt. køb foretages. Informationen finder normalt ingen anvendelse, men kan bruges i en evt. politiefterforskning. IP adressen opbevares så lµnge, det er nødvendigt i forhold til en eventuel politiefterforskning. Alle falske bestillinger politianmeldes!

Kunder kan fremover oprette en sag ved Nævneneshus.dk, hvis der opstår en tvist som man ikke kan blive enige om. Ændringen træder som  i kraft den 17. februar 2020. 

Man kan desuden valgfrit få sin emailadresse optaget på en mailingliste hos Ergo Kontorindretning, således at man løbende modtager nyheder og anden information fra Ergo Kontorindretning. Denne service kan til enhver tid tilmeldes og frameldes som man ønsker.
Som registreret hos Ergo Kontorindretning har du efter persondataloven altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen og til at få indsigt i de oplysninger, som vi har om dig. Det får du ved at kontakte Ole Telkov der vil sørge for at foretage sletning i det omfang, det ønskes.
Den dataansvarlige er Ole Telkov - kontor@ergo.dk el. tlf. : 21770934.

VIRKSOMHEDSOPLYSNINGER :
Etableringsår : 1976
Ejer : Ole Jørn Telkov

KUNDESERVICE :
Du kan kontakte os på tlf. : 21770934 ( 9.00 - 17.00 ) eller på mail : kontor@ergo.dk.
Vi besvarer mail indenfor 24 timer i hverdagen og også tit i weekenden.
Ergo kontorindretning er en e-mærket netbutik. Når du handler i e-mærkede netbutikker har du altid adgang til e-mærkets forbruger hotline.

REKLAMATIONSRET
Vi yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven omfattende mangler, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler skal meddeles indenfor rimelig tid efter, at fejlen eller manglen er opdaget eller burde være opdaget. I forbindelse med reklamationssager afholder vi returneringsomkostninger i rimeligt omfang.
Reklamation og varereturnering
Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til: Ergo Kontorindretning / Kingosvej 92 /4500 Nykøbing Sjælland /Email: kontor@ergo.dk

 

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Ole Telkov i webshoppen tlf. : 21770934 Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til: 
Nævnenes Hus / Toldboden 2 / 8800 Viborg / naevneneshus.dk  
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr ”  


Varereturnering foregår ikke til denne adresse, men til adresse der oplyses i påkommende tilfælde - bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav.
Varer modtages kun retur efter forudgående aftale - e-mail eller tlf. 21770934

FORTRYDELSESRET
Vi yder 14 dags fuld returret iflg. lovgivning fra den dag du har modtaget varen. Du skal være opmærksom på at varen ikke må være i brugt tilstand ved returneringen ligesom den skal være emballeret som ved modtagelsen.
Denne fortrydelsesret er ikke gældende når der er tale om varer der specialfremstilles efter netop dine ønsker -
f.eks. valg af stof i speciel farve til kontorstol
f.eks. valg af hæve-sænkebord med stel i bestemt farve samt plade i udformning, størrelse og træsort.
Ved salg til erhverv gælder lovgivningen for handel mellem to B2B virksomheder.
Omkostninger til returnering skal du selv afholde. For praktiske detaljer - se punktet "Reklamation og varereturnering".

Ved evt. returnering af brugte varer inden 14 dage efter levering skal man være opmærksom på at varens pris vil være væsentlig lavere ligesom alle håndterings- og fragtomkostninger skal afholdes af kunden